Reviews Speelgoed voor kinderen van 5 t/m 6 jaar Speelgoed voor kinderen van 7 t/m 8 jaar Speelgoed voor kinderen van 9 t/m 12 jaar Speelgoed voor kinderen vanaf 13 jaar Spellen en Puzzels

De Beweegpot – Samenspelen | Review

De Beweegpot – Samenspelen | Review 4 augustus 2022Leave a comment

Channa is mede-oprichtster van AllesOverSpeelgoed.nl. Zij is 32 jaar oud, getrouwd en moeder van Jamie (8 jaar) & Fenna (6 jaar). Verslaafd aan Netflix en gek op geocachen, speelgoed & schrijven!

De Beweegpot - Samenspelen

Ben jij op zoek naar een manier om kinderen achter hun schermpje vandaan te halen en ze naar buiten te krijgen? Zoek je naar vermaak tijdens de zomervakantie? Het is voor veel ouders een uitdaging. Zes weken met kinderen thuis is ook niet niets en vergt een hoop creativiteit om steeds iets nieuws te verzinnen. Gelukkig is er nu de Beweegpot. Deze pot helpt je om kinderen samen te laten spelen en in beweging te krijgen!

Alles over de Beweegpot

De Beweegpot is ontwikkeld naar een idee van gymleraar Timo Vogels. Het is al een hit in het onderwijs, waar het de ideale oplossing is om kinderen meer te laten bewegen. Maar het is natuurlijk ook heel geschikt voor thuis! Samenspelen zonder schermpje en lekker bewegen.

De Beweegpot - Samenspelen

Ik was vroeger een druk jongetje op school en zie ook nu, in mijn werk als gymleraar, dat kinderen soms onrustig zijn of te afhankelijk van hun telefoon. Die ervaringen heb ik omgezet in een missie, om iedereen meer te laten bewegen. Onze producten zijn aan het uitgroeien tot een begrip in het onderwijs en de favoriete tool van veel leraren. Maar nu is het tijd om meer kinderen ermee aan de slag te laten gaan: niet alleen op school, maar ook thuis of op vakantie.

Gymleraar Timo Vogels

De Beweegpot is op de markt gebracht door Energize Games. Het doel? Het zo leuk én makkelijk mogelijk maken om te inspireren tot meer beweging. De Beweegpot bevat tientallen spellen en activiteiten geschikt voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Deze originele pot met spellen zorgt voor een unieke combinatie van bewegend leren, persoonlijke ontwikkeling en plezier.

De inhoud

De Beweegpot zegt grotendeels al zelf wat het is! Een pot vol met spelletjes en uitdagingen die ervoor zorgt dat je gaat bewegen. Wij kregen de Beweegpot – Samenspelen om te testen, maar er zijn verschillende varianten (hier later meer over). In de pot vind je allemaal kaartjes met spelletjes.

De spelletjes

Hoe werkt de Beweegpot?

Moeilijk is het zeker niet. Wil je met de Beweegpot aan de slag dan haal je een kaartje uit de pot en je leest welk spel er is gekozen. Elk kaartje bevat een mooie afbeelding en achterop het spel met speluitleg. En het leuke? Je speeltje vrijwel alle spelen zonder extra benodigdheden. Je hebt alleen een aantal enthousiaste spelers nodig die zin hebben om te spelen.

De spellen

Speel bijvoorbeeld het spel ‘De Olifant’. Hierbij gaan alle spelers in een kring staan. De speler met de langste haren moet de letters van een naam van een dier uitbeelden. De andere spelers raden zo snel mogelijk welk dier er wordt uitgebeeld. De speler die het als eerst geraden heeft mag als volgende een dier uitbeelden! Maar ook andere bekendere spellen zoals ‘De vloer is lava’ zijn terug te vinden in de Beweegpot. Er zit voor iedereen wel een leuk spel tussen!

Onze ervaring met de Beweegpot – Samenspelen

Wij kregen de Beweegpot – Samenspelen thuisgestuurd. Jamie (9) en Fenna (8) houden van spelen op schermpjes, maar spelen ook heel graag buiten met vriendjes en vriendinnetjes. Naast voetballen en kingen is de Beweegpot nu populair. Als ze even niet weten wat te doen dan attendeer ik ze op de pot en wordt er een kaartje getrokken. Vaak gaan ze zelf al aan de slag en soms hebben ze even wat begeleiding nodig bij een spel dat ze nog niet hebben gespeeld. Maar het valt absoluut in de smaak.

De Beweegpot - Samenspelen

Het leuke aan de pot vind ik zelf dat het overal mee naartoe genomen kan worden. Je hebt naast de pot niks nodig om kinderen lekker te laten spelen. De pot heeft inmiddels ook al de weg naar de camping gevonden, ideaal voor vermaak wanneer ze even niet meer weten wat te spelen!

De Beweegpot - Samenspelen

Wist je dat er naast de Beweegpot – Samenspelen nog twee varianten verkrijgbaar zijn? De Beweegpot – Buitenspelen helpt om kinderen meer buiten te laten spelen en de Energizer variant is ideaal voor in de klas. De Beweegpot – Energizer wordt vaak gebruikt op momenten van onrust of concentratieverlies en is ideaal voor grote groepen (in het onderwijs).

Ook leuk om te lezen: De nieuwste reisspellen van SmartGames