Dagje uit

De Tovenaar van Oz | Review

De Tovenaar van Oz | Review 22 maart 2022Leave a comment

Nicole is mede-oprichtster van AllesOverSpeelgoed.nl. Zij is 40 jaar oud, getrouwd en moeder van Spencer (8) en Jasmijn (6).

De Tovenaar van Oz

Wij zijn thuis fan van Theater Terra! De originele manier waarop zij bekende verhalen vertellen, spreekt ons erg aan. We vonden het dan ook ontzettend leuk dat we waren uitgenodigd voor de première van hun nieuwste voorstelling: De Tovenaar van Oz.

De Tovenaar van Oz – Het verhaal

Deze voorstelling vertelt het bekende verhaal van Dorothy. Zij woont op een boerderij en droomt over een sprookjesachtige wereld, ergens achter de regenboog. Een grote wervelwind voert haar weg naar het magische land van Oz. Daar ontmoet ze een vogelverschrikker zonder verstand, een roestige blikken man zonder hart en een bange leeuw zonder moed. Samen gaan ze op pad op de Grote Gele Weg om de Tovenaar van Oz te vinden. Hopelijk vervult die Dorothy’s grootste wens: veilig terug naar huis gaan!

Over Theater Terra

Theater Terra maakt al meer dan 40 jaar familievoorstellingen en musicals die te zien zijn in heel Nederland en Vlaanderen. Daarnaast spelen voorstellingen van Theater Terra over de hele wereld, onder andere in de Verenigde Staten, Canada, Verenigd Koninkrijk, Japan, China en Australië. Bekende voorstellingen van Theater Terra zijn Kikker en het Avontuur, Welterusten Kleine Beer, De Kleine Zeemeermin, Alladin en Peter Pan. Dit seizoen is naast De Tovenaar van Oz ook Sneeuwwitje te zien.

Wat vonden wij van de voorstelling?

Samen met Spencer (7) en Jasmijn (5) ging ik naar Haarlem naar de première van De Tovenaar van Oz. De kinderen zijn al vaker naar voorstellingen van Theater Terra geweest en hadden er erg veel zin in. Dit verhaal was nieuw voor ze, dus ik was benieuwd wat ze ervan zouden vinden. Net als in andere voorstellingen wordt er veel gelachen in de voorstelling en ook zijn er leuke, herkenbare liedjes. De voorstelling wordt aangeraden voor kinderen van zes jaar en ouder, maar op zich was het voor Jasmijn goed te doen. Ze vond de heks (gespeeld door Sjors Arts) niet eng en eerder grappig. Arts stal sowieso de show. Hij speelde meerdere rollen, ook de bange leeuw en dit was verreweg de leukste rol van de show. Erg grappig! Al met al vind ik de voorstellingen van Theater Terra erg knap in elkaar zitten en zeker leuk voor kinderen. Een aanrader dus wat ons betreft!