Games en Elektronica Reviews

Dorfromantik | Ideale game om te relaxen

Dorfromantik | Ideale game om te relaxen 22 mei 2022Leave a comment

Nicole is mede-oprichtster van AllesOverSpeelgoed.nl. Zij is 38 jaar oud, getrouwd en moeder van Spencer (7) en Jasmijn (5).

Dorfromantik

Onlangs heb ik de ultieme relax-game ontdekt! Dorfromantik. Dit is echt een heerlijk spel en ik deel mijn ervaringen graag met jullie. Dorfromantik is een strategisch bouw- en puzzelspel. Het ziet er ook nog eens fantastisch uit.

Dorfromantik

Dorfromantik is een spel van Toukana Interactive. In het spel krijg je tegels en die moet je plaatsen. Als je de zeshoekige tegels goed neerlegt, ontstaat er een compleet landschap met water, treinrails, een dorp, bos en nog meer. Het is de bedoeling dat je de tegels zo goed mogelijk matcht. Dus je legt bos naast bos enzovoort. Hoe beter je de tegel neerlegt, hoe meer punten je krijgt. Ook kun je kleine opdrachtjes doen, die verschijnen boven een tegel. Daarin moet je bijvoorbeeld een dorp bouwen met een bepaald aantal huizen erin of een treinspoor van een bepaalde lengte. Door de opdrachten goed te doen, kun je meer tegels verdienen. Zijn je tegels op? Dan is het spel voorbij. Klinkt dit nog wat vaag? Geen probleem, het spel heeft een heel duidelijke tutorial.

Relaxed

Het spel is erg relaxed. Er zit geen tijdsdruk op en in principe kun je het zo lang spelen zoals je zelf wilt. Op jouw eigen tempo dus. Ondertussen kun je genieten van het mooie landschap dat je bouwt. En dat landschap leeft ook echt! Dus er rijdt een trein, er vaart een bootje, enzovoort. Naarmate je verder komt in het spel, unlock je steeds meer speciale tegels en zo krijg je dus een flinke variatie.

In het spel zijn verschillende modi die je kunt spelen. Zo is er een creatieve modus waar je gewoon je gang kunt gaan, maar er zijn uiteraard ook challenges waarbij je de opdrachtjes hebt en maar een beperkt aantal tegels. Dorfromantik is een heerlijk relaxed en schitterend uitzien spel, dus wat mij betreft zeker een aanrader! Je kunt het spel onder meer spelen op Steam.

Meer toffe games? Lees hier alles over Mini Metro.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.