Boeken, School en Vrije tijd Reviews

Stripboek Spijt! van Carry Slee | Review

Stripboek Spijt! van Carry Slee | Review 28 september 2022Leave a comment

Nicole is mede-oprichtster van AllesOverSpeelgoed.nl. Zij is 39 jaar oud, getrouwd en moeder van Spencer (7) en Jasmijn (5).

Stripboek Spijt Carry Slee 4

Het is de Week Tegen Pesten! Ter ere daarvan is het stripboek van Spijt! verschenen van Carry Slee. Deze bestseller werd al eerder succesvol verfilmd en bewerkt tot een musical. Ahmed Resh schreef het script voor de nieuwe strip en tekenaar Ralf van der Hoeven maakte de illustraties. Wij mochten de strip reviewen en vandaag lees je wat wij ervan vinden!

Stripboek Spijt!

Het stripboek Spijt! gaat over Jochem. Hij wordt gepest op school. David pest niet mee, maar durft er ook niets van te zeggen. Op een ochtend krijgen de leerlingen te horen dat Jochem na een schoolfeest niet is thuisgekomen. David voelt zich schuldig. Waarom heeft hij zijn mond nooit opengedaan? Hij wil Jochem graag vertellen dat het hem spijt. Hopelijk is het nog niet te laat hiervoor. Het is een verhaal vol heftige thema’s, want Jochem pleegt zelfmoord. Vooral David heeft enorme spijt en ook de rest van zijn klasgenoten komen in actie. Ze beginnen onder meer de rubriek ‘Pesten is voor losers’. Een heftig, maar helaas nog steeds actueel thema, deze keer gegoten in een stripboek.

Wat vinden wij van het stripboek?

Onze kinderen zijn nog jong, maar pesten is helaas een thema van alle leeftijden. Daarom is dit stripboek een mooie aanleiding om daar met de kinderen over te praten. Het thema zelfmoord is wel erg zwaar voor een 7-jarige. Spencer kon wel de strip al zelf lezen. Hij vond het een erg zielig verhaal en snapte niet dat de andere kinderen niet naar de meesters of juffen gingen, omdat Jochem gepest werd. Verder vond hij de tekeningen erg gaaf. De strip is dan ook erg kleurrijk en ziet er stoer uit. Ik denk dat de strip zeer geschikt is om het thema pesten aan te snijden met kids. En wat goed dat er aandacht is voor dit thema!

Meer Carry Slee? Ken je Juf Braaksel al?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *