Games en Elektronica Reviews Speelgoed voor kinderen van 7 t/m 8 jaar Speelgoed voor kinderen van 9 t/m 12 jaar Speelgoed voor kinderen vanaf 13 jaar

The Addams Family: Huize Herrie | Review

The Addams Family: Huize Herrie | Review 27 oktober 2021Leave a comment

Nicole is mede-oprichtster van AllesOverSpeelgoed.nl. Zij is 40 jaar oud, getrouwd en moeder van Spencer (8) en Jasmijn (6).

The Addams Family Huize Herrie

Onlangs vertelden we jullie al over de nieuwe game The Addams Family: Huize Herrie. De iconische spookachtige familie beleeft in deze nieuwe game weer allerlei avonturen. Wij mochten het reviewen en vandaag lees je onze bevindingen!

The Addams Family: Huize Herrie

The Addams Family: Huize Herrie is onlangs verschenen op de PlayStation, Nintendo Switch, Xbox en pc. De game is een samenwerking van Metro Goldwyn Mayer (MGM), Outright Games en ontwikkelaar PHL Collective. Het is een 3D platform avonturengame. Je kunt spelen als Wednesday, Pugsley, Gomez en Morticia. Dat kan ook in 4-speler co-op. Het is de bedoeling dat je de Addams family helpt om hun villa te redden van een mysterieuze bezoeker die erop uit is alles over te nemen. Verken de villa’s donkerste hoekjes en ontdek diens magische mysteries. Onthul geheimen door gebruik te maken van de speciale vaardigheden van elk personage. Daaronder zijn onder meer Gomez’ Mazurka Saber en Wednesdays huisdier octopus Socrates. Los samen puzzels op en ontdek relieken die meer zullen onthullen over de geschiedenis van de villa.

Wat vond ik van de game?

Net als ongetwijfeld velen van jullie ben ik opgegroeid met The Addams Family. Ik vond het dan ook erg tof dat ik The Addams Family: Huize Herrie mocht testen op de Nintendo Switch. Je kunt de game op verschillende manieren spelen. De main story of je kunt ook de minigames doen. Daarover later meer. De main story is opgedeeld in verschillende werelden, zoals de eetkamer en begraafplaats. In deze werelden moet je zien te overleven. Dus pas op dat je niet gepakt wordt door een vijand of tegen andere gevaren aanloopt. Dit is redelijk recht toe recht aan. Waar het wat mij betreft echt leuk wordt, is met de minigames. Deze speel je in de loop van de main story, maar je kunt ze ook los spelen. Je kunt ze solo spelen of tegen elkaar. Hier is veel meer variatie in dan in de normale gameplay en hier zit wat mij betreft dan ook meer uitdaging in.

Al met al is The Addams Family: Huize Herrie een aardige platformgame die de fans van The Addams Family zeker zal aanspreken. Het is niet de beste platform ooit, zo vind ik het karakter waarmee je speelt heel erg klein op het scherm (zie screenshot hierboven). De main story kan vrij repetitief worden, maar de minigames maken een hoop goed!

The Addams Family: Huize Herrie