Games en Elektronica Reviews

The Wandering Village | Review

The Wandering Village | Review 4 oktober 2022Leave a comment

Nicole is mede-oprichtster van AllesOverSpeelgoed.nl. Zij is 40 jaar oud, getrouwd en moeder van Spencer (8) en Jasmijn (6).

The Wandering Village (7)

Een stad bouwen op de rug van een gigantische dinosaurus. Dat is de strekking van het spel The Wandering Village. Dat klinkt misschien een beetje apart, maar dit zeer originele concept is de basis van dit spel. Aan de ene kant moet je dus een stad bouwen en aan de andere kant moet je een goede relatie met het enorme beest onderhouden.

The Wandering Village

The Wandering Village is een spel van Stray Fawn Studio. Het spel is vooralsnog alleen te spelen via Steam. Het spel speelt zich af in een mooie post-apocalyptische wereld. Er zijn giftige planten die het land bedreigen. Veel mensen vluchten daarom en een deel daarvan eindigt op de rug van het enorme wezen: Onbu. Aan jou de taak om de groep mensen op zijn rug levend te houden. Hoe origineel!! Gaandeweg moet je niet alleen de nederzetting opbouwen en allerlei taken doen. Je moet ook Onbu levend houden. En je moet ook nog eens opletten dat hij voldoende eet, slaapt en zijn route bepalen. Kortom; The Wandering Village biedt meer dan voldoende uitdaging.

De nederzetting moet je natuurlijk opbouwen op de rug van Onbu. Je kunt dus geen land bijkopen zoals in veel andere soortgelijke games. Dat is de ruimte en de bijbehorende recources en daar moet je het mee doen. Er is een ruime mogelijkheid aan gebouwen die je kunt plaatsen en daarvoor moet je onder meer veel steen en hout verzamelen. Ook moet je zorgen dat de gebouwen bemand zijn en moet iedereen voldoende te eten hebben! Als Onbu de goede kant op loopt, kom je misschien ook nog wel nieuwe bewoners tegen die je kunt huisvesten. Maar let op! Soms loop je ook langs giftige planten en moet je van alles kappen op jouw land.

The Wandering Village is een zeer originele en prachtig vormgegeven game. Het is best een moeilijke game, omdat je op een heleboel dingen tegelijk moet letten. Daardoor is het zeker een uitdaging! Wat mij betreft is de game een aanrader.

Meer gamen? Lees hier de review van Disney Dreamlight Valley.